مرکز مقالات امام حسن (ع)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت شرکت ها و موسسات دولتی – نظام های تطبیقی اداری پیشرفته در pdf دارای 22 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت شرکت ها و موسسات دولتی – نظام های تطبیقی اداری پیشرفته در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت شرکت ها و موسسات دولتی – نظام های تطبیقی اداری پیشرفته

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت شرکت ها و موسسات دولتی – نظام های تطبیقی اداری پیشرفته

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت شرکت ها و موسسات دولتی – نظام های تطبیقی اداری پیشرفته در pdf :

اسلاید 1 :

مقدمه‏ای بر مطالعات تطبیقی در مدیریت

در یک تعریف کلی مدیریت تطبیقی،مطالعه وجوه اشتراک و افتراق میان‏ سیستم‏های مدیریت از ابعاد و جنبه‏های گوناگون است.چنین مطالعاتی می‏تواند میان‏ سازمان‏های مختلف مانند سازمان‏های انتفاعی و غیر انتفاعی،تولیدی و غیر تولیدی، بزرگ و کوچک،موفق و ناموفق در کشورها و جوامع گوناگون انجام پذیرد.

اسلاید 2 :

در این مقاله دو دیدگاه به صورت ترکیبی در مطالعه تطبیقی توصیه می‏شود: دیدگاه اول نظرگاه کلی‏گرا یا نگرش سیستمی است که در سطح کلان به مطالعه تطبیقی‏ می‏نگرد و دیدگاه دوم مطالعه سازمان در سطح خرد می‏باشد.موضوع مطالعه در دیدگاه اول محیطهای گوناگونی است

اسلاید 3 :

که سازمان‏ها را احاطه کرده‏اند و در دیدگاه دوم‏ خود سازمان و عوامل متشکله آن اعم‏از عوامل ساختاری یا رفتاری مورد بررسی واقع‏ می‏شوند.در نگرش نظام‏گرا عواملی چون محیط فرهنگی و ارزشی،زمینه‏های سیاسی‏ و اجتماعی،نظام قانونی،نظام اقتصادی،دانش فنی،ارتباطات و ساختار صنعتی مدنظر قرار می‏گیرند.در نگرش سازمانی یا سطح خرد،سبک مدیریت،نگرش‏ها،ساختار سازمانی،فرآیند عملکردهای سازمان و سیاست‏های آن به محک آزمون تطبیقی‏ نهاده می‏شوند.

اسلاید 4 :

مقدمه

آغاز سازمانها و تشکیلات غیر انتفاعی را، اعمال بشر دوستانه و خیر خواهانه تعیین نمود مانند وجود مکانهایی برای سرپرستی از کودکان یتیم.بسیاری از این سازمانها در اندازه کوچک در حد خانواده تشکیل می شود مانند جمع آوری پول و کمک های غیر نقدی برای خانواده های نیازمند ، نگهداری کودکان بی سرپرست و پرستاری از سالمندان.

اسلاید 5 :

با پیشرفت وسایل ارتباط جهانی سازمانهای خیریه و غیر انتفاعی اهداف و ابعاد بسیار بزرگتری پیدا کردند و به طور چشمگیری به تعداد آنها افزوده شد. مبارزه با فقر، بیماری و بیسوادی در سطح جهانی و همچنین برگزاری همایش های کوچکتر برای بهبود بخشیدن به سلامت فرد و جامعه و ارائه خدمات درمانی و رفاهی در محیطهای محدودتر مانند  محله ها، همه نمونه بارزی از چنین سازمانهایی به شمار می آیند . مقدار زیادی از این سازمانها موفق شده اند تا از حمایت گسترده مردم جهان بهره مند شوند.

اسلاید 6 :

بعضی از کارهای اصلی سازمانهای غیر انتفاعی عبارت است از فرستادن هیئتهای آموزشی به مناطق محروم، تهیه وتوزیع کمک های مردمی و دربعضی موارد رسیدگی به موقعیتهای متفرقه مانند آتش سوزی و شیوع بیماری که برای رسیدگی به آنها دستور العمل هایی وجود دارد و یا مواردی که در آن مشکل ایجاد شده بزرگتر از حد پیش بینی شده است مانند طوفان سونامی.

سازمان یک پدیده اجتماعی است که از تجمع افرادی که قادر به همکاری و ایجاد روابط گوناگون برای رسیدن به اهداف بالاتر همکاری کنند تشکیل شده است .

اسلاید 7 :

انواع سازمانها :

الف ) سازمانهای انتفاعی که برای کسب سود ایجاد شده اند ویک مالک و چندین صاحب سرمایه دارند. بیشتر مؤسسات تجاری جزء این سازمانها محسوب می شوند .

ب ) سازمانهای غیرانتفاعی : این سازمانها معمولاً به جای کسب سود با اهداف اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، سیاسی تشکیل میشوند مانند انجمن مذهبی صنوف کارگر ی ، سازمانهای دولتی ، مؤسسات خیریه

اسلاید 8 :

3 تفاوت های عمده میان شرکت های دولتی و موسسه های دولتی

برابر قانون محاسبات عمومی ، مؤسسه های عمومی وابسته به دولت ، شامل مؤسسه های دولتی و شرکتهای دولتی است . نظرقانونگذاراین بوده است که فعالیتهای غیرانتفاعی دولت به صورت ” مؤسسه ی دولتی ” در حالی که فعالیتهای انتفاعی وبازرگانی دولت بصورت ” شرکت سهامی ” اداره شود وهر کدام تابع قانون و نظام های خود باشند.

اسلاید 9 :

همچنانکه در قانون محاسبات عمومی ، ( وزارت خانه و مؤسسه های دولتی ) با هم آمده و لذا از لحاظ بودجه ، نگهداری حسابها و اداره ی دارائی ها ، تابع نظام یکسانی هستند در حالی که شرکتهای دولتی جدا منظور شده واز استقلال و آزادی عمل بیشتر برخوردارند.

اسلاید 10 :

با توجه به این مقدمه تفاوت های عمده میان شرکت های دولتی و موسسه های دولتی عبارتند زا :

1ساختار سازمانی و امور استخدامی

سازمان شرکتهای دولتی ، برابر با الگو و طرح تشکیلاتی شرکتهای درج شده در قانون بازرگانی طرحریزی شده و تصویب آن با مجمع عمومی و یا هرمرجعی است که اساسنامه ی آنها تعیین کرده است درحالی که سازمان موسسه های دولتی تابع شکل تشکیلات عمومی کشوراست و سازمان اموراداری و              استخدامی کشور برآنها نظارت تام دارد .


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۲۵ ق.ظ
  • aaa ali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی