مرکز مقالات امام حسن (ع)


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی تاثیر دگزامتازون داخل وریدی به عنوان پیش دارو در میزان بروز استفراغ بعد از عمل آدنوتانسیلکتومی در pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی تاثیر دگزامتازون داخل وریدی به عنوان پیش دارو در میزان بروز استفراغ بعد از عمل آدنوتانسیلکتومی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی تاثیر دگزامتازون داخل وریدی به عنوان پیش دارو در میزان بروز استفراغ بعد از عمل آدنوتانسیلکتومی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی تاثیر دگزامتازون داخل وریدی به عنوان پیش دارو در میزان بروز استفراغ بعد از عمل آدنوتانسیلکتومی در pdf :

دانلود مقاله بررسی تاثیر دگزامتازون داخل وریدی به عنوان پیش دارو در میزان بروز استفراغ بعد از عمل آدنوتانسیلکتومی در pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research) از صفحه 256 تا 260 منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر دگزامتازون داخل وریدی به عنوان پیش دارو در میزان بروز استفراغ بعد از عمل آدنوتانسیلکتومی
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دگزامتازون
مقاله تانسیلکتومی
مقاله استفراغ
مقاله تهوع

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: عمل بر داشتن لوزه (تونسیلکتومی) یکی از شایعترین اعمال جراحی در کودکان در سراسر دنیا است. استفراغ سبب طولانی شدن مدت اقامت بیمار در ریکاوری و تاخیر در ترخیص آن خواهد شد. بنابراین کنترل آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پروژه سعی شده تا با استفاده از دگزامتازون داخل وریدی استفراغ بعد از عمل را کنترل نمود تا عوارض فوق کاهش یابد.
مواد و روش ها: 50 کودک 2 – 12 سال به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. پس از القای بیهوشی و قبل از شروع عمل جراحی به گروه مورد داروی دگزامتازون داخل وریدی با دوز1 mg/kg به صورت IV تزریق و به گروه شاهد هم حجم آن آب مقطر تزریق گردید. بعد از عمل جراحی در هر دو گروه میزان بروز تهوع و استفراغ توسط پرستار ریکاوری ثبت گردید. با استفاده از SPSS (نسخه12) نتایج مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته ها: در مدت اقامت بیماران در ریکاوری در گروه تزریق شده هیچ موردی از استفراغ مشاهد نشد. در گروه شاهد 217% بیماران یک بار و 43% دو بار دچار استفراغ شدهاند. از نظر شروع تغذیه دهانی اختلاف معنی داری بین دو گروه وجود نداشت (P<0.005). در داخل بخش در گروه مورد 852% بیماران اصلا دچار استفراغ نشده و تنها 111% یک بار دچار استفراغ گردیده و 37% سه بار استفراغ نمودند. در گروه شاهد 435% دچار استفراغ نشده، 391% یک بار، 87% دو بار، 87% سه بار دچار استفراغ گردیدند.
بحث و نتیجه گیری: تزریق دگزامتازون داخل وریدی در کودکان قبل از عمل میتواند عوارض تهوع و استفراغ را کاهش داده و متعاقب آن هزینه درمان و مدت زمان بستری را کاهش دهد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۱ ق.ظ
  • aaa ali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی