مرکز مقالات امام حسن (ع)

دانلود مقاله نقض CP در واپاشی های مزون B در pdf

سه شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۱۰ ق.ظ

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله نقض CP در واپاشی های مزون B در pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله نقض CP در واپاشی های مزون B در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله نقض CP در واپاشی های مزون B در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله نقض CP در واپاشی های مزون B در pdf :

دانلود مقاله نقض CP در واپاشی های مزون B در pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در علوم پایه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات) از صفحه 69 تا 82 منتشر شده است.
نام: نقض CP در واپاشی های مزون B
این مقاله دارای 14 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نقض cp
مقاله هامیلتونی موثر
مقاله کوارک b
مقاله آهنگ واپاشی
مقاله مزون B

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: در فیزیک ذرات، نقض CP، نقض تقارن مفروضCP در قوانین فیزیک است. نقض CP ظریف ترین شکست تقارن که تاکنون در طبیعت مشاهده شده را نشان می دهد و امکان بررسی پدیده شناختی بزرگی را برای فیزیکدانان مهیا می سازد. نقض تقارن CP یکی از هیجان انگیزترین جنبه های فیزیک انرژیهای بالا است که نقش مهمی را در نظریه های کیهان شناسی که تلاش می کنند تا غلبه ماده بر پادماده را در عالم کنونی توضیح دهند، ایفا می کند. امروزه مطالعه نقض CP حوزه شگفت انگیزی از کارهای تئوری و تجربی را می طلبد. از سال 1964، تجربه گران به جستجوی نقض تقارن در مزون ها پرداخته اند. مزون ها که از یک کوارک و پادکوارک ساخته شده اند، یعنی مخلوطی مساوی از ماده و پادماده هستند، نقشی اساسی در نقض CP دارند. خانواده مزون ها شامل ذراتی مانند پایون ها، کائون ها، مزون های B، C و غیره می باشد.
هدف: ابزار تئوری برای شکست تقارن CP مورد استفاده و نقض این تقارن در واپاشی های کوارک b بررسی شده است.
روش بررسی: در این تحقیق آهنگ واپاشی های کوارک b و پادکوارک b در حالت های شاخه ای و پنگوئن بر اساس نظریه هامیلتونی موثر محاسبه شده است و با استفاده از آنها، مقادیر نقض CP در واپاشی های کوارک b بدست آمده است.
نتایج: با استناد به مدل کوارک واپاشی های b و b، نتایج تئوری را با نتایج تجربی نقض CP در واپاشی های مزون B مقایسه کرده ایم. ملاحظه می کنیم که واپاشی های b®udu و b®csc به ترتیب، بیشترین و کمترین مقادیر نقض CP را به خود اختصاص می دهند.
نتیجه گیری: آهنگ واپاشی های مختلف کوارک b و پادکوارک b در حالت شاخه ای و پنگوئن با استفاده از نظریه هامیلتونی موثر محاسبه شده است. در فرمول بنـدی نظریه هامیلتونی موثر برای بدست آوردن آهنگ مربوط به چهار واپاشی b®udc, b®usc, b®cduو b®csuکه فقط شامل حالت شاخه ای می شوند ضرایب ویلسون C3,…,6 را که دربردارنده سهم پنگوئن گلئونی می باشند را مساوی صفر قرارمی دهیم. از این رو تفاوتی در آهنگ واپاشی های کوارک و پادکوارک، در این واپاشی ها وجود ندارد. با بکار بردن رابطه عدم تقارن CP و با استفاده از مقادیر عددی آهنگ واپاشی، نقض CP را برای آن دسته از واپاشی های کوارک b که آهنگ واپاشی آنها با آهنـگ واپاشی پادکوارک متناظر به دلیل تاثیر سهم پنگوئـن و حضور ضرایـب ویلسون C3,…,6 در نظریه هامیـلتونی موثر تفاوت دارد محاسبه می کنیم.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۱۰ ق.ظ
  • aaa ali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی